Presentatie en informatie Whooler 11-3-2021   

Via een digitale presentatie is aan de deelnemers voorgelegd hoe je met een duurzaam plan de financiering kunt regelen en zo je droom kunt uitvoeren.

Patrick heeft een houten fiets. Toen zijn zoontje te vroeg geboren werd, moest er snel een kinderwagen komen. De prijs hiervan viel tegen. Omdat de kleine er maar een korte tijd in kan liggen, heeft hij in de loop der jaren een plan ontwikkeld. Er moest een kinderwagen komen die, net als zijn fiets, van hout was. Dat is duurzaam en draagt bij aan mens en planeet. Verder vond hij dat het moest bijdragen aan de samenleving en moest het toegankelijk zijn voor elke ouder. Daardoor kwam hij tot het volgende plan: er moet een houten kinderwagen komen, die goed schoon te houden is. Er wordt gewerkt met een lease- en terugkoopmogelijkheid. Bij weer innemen, wordt een nieuwe bekleding gemaakt, waardoor de 2e hands wagen weer als nieuw en betaalbaar is. Bovendien staat duurzaamheid hoog in het vaandel, dus wordt gewerkt met landelijke materialen.

Samen met Jacquelina Perini werd een businessplan geschreven. Om de financiering rond te krijgen, werd onderzoek gedaan. In eerste instantie werd gedacht aan crowdfunding, maar als kickoff starter valt dat niet mee. Zij zijn toen terecht gekomen bij Eyevestor. Die helpt en adviseert bij share- en crowdfunding. Ze hebben gekozen voor sharefunding. Daarbij koopt men gecertificeerde aandelen en wordt mede-eigenaar en ambassadeur. Ander voordeel is dat je niet met schulden begint. Ook kan je met je investeerders klankborden en ervaringen delen. De investeerders kunnen zelf hun betrokkenheid bepalen. Een aandeel kost op dit moment nog maar € 63, dus kunnen ook kleine investeerders meedoen. De aandelen zitten in een coöperatie en het werkbedrijf is de BV.

Er worden diverse prototypes gemaakt en uitgeprobeerd. Hiermee wordt ervaring opgedaan en wordt vervolgens het definitieve product gemaakt. Zodra het product definitief op de markt komt, zijn financiële bijdragen van de overheid een mogelijkheid (subsidies).

De naam Whooler is ontstaan door het brainstormen. Ze willen een houten kinderwagen maken. Dan kom je op het Engelse woord wood (hout), het moet rollen (roller) en een kind ligt in bed te woelen. Daarna is gegoogled om te kijken of de naam al bestond. Daar dit niet het geval was, hebben zij de naam geregistreerd. De naam Whooler is ook internationaal te gebruiken, dus kan eventueel uitrollen naar het buitenland. Voorwaarde is dan wel dat ook daar duurzaam wordt gehandeld, dus dat nationale materialen worden gebruikt.

Voor vragen kun je terecht bij info@whooler.nl

Binnenkort in Westfriese Zaken een uitgebreid verslag.


Op donderdag 11 maart organiseert de HOC een erg interessant bedrijfsbezoek bij Whooler.

Whooler is een innovatieve start-up die momenteel in een funding fase zit die redelijk uniek te noemen is. Hoe zij hun droom werkelijkheid willen laten worden vertellen zij tijdens dit interactieve online event. Dat niet alleen.

Zij vertellen meer over:

  • Crowdfunding op een inventieve manier
  • Duurzaam en sociaal ondernemen
  • Een bedrijf starten in een onzekere tijd.

Een bedrijf met een kijk op de toekomst. Wie de mensen achter Whooler zijn, wat zij exact gaan doen en wat daar bij komt kijken hoor je allemaal tijdens dit online bedrijfsbezoek.

Schrijf je snel in via de website.